Czereśnie

 

Sięgajmy po owoce i warzywa sezonowe. Teraz sezon na czereśnie w pełni. A co w sobie kryje ten owoc?

Czereśnie oraz wiśnie należą do najbardziej wartościowych owoców. Pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i wygląd, a nawet pomagają leczyć niektóre dolegliwości, np. artretyzm. Mało kto wie, że porcja czereśni dostarcza też dużej dawki jodu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania tarczycy.

Czereśnie poleca się również na opuchnięte i zwyrodniałe stawy.

Czereśnie to bardzo smaczny owoc. W 80 procentach składają się z wody, to pozostałe 20 procent wypełniają witaminy i składniki mineralne. Tylko 100 g zawiera aż 222 mg potasu, który usuwa z organizmu nadmiar soli i dlatego dobroczynnie wpływa na serce, nerki oraz stawy. Są również w czereśniach witaminy z grupy B, a przede wszystkim witamina B5, wspomagająca leczenie artretyzmu. Spora ilość kwasów owocowych wraz z witaminami A i C działa na organizm oczyszczająco i odtruwająco, a jednocześnie poprawia stan i wygląd skóry.

Porcja czereśni dostarcza nam też wapnia, żelaza i dużej dawki jodu (330 mg w 100 g).

Czy wszyscy mogą jeść czereśnie? Niestety nie. Osoby z jelitem wrażliwym nie powinny jeść czereśni w postaci surowej - mogą w postaci lekko obgotowanej, w postaci kompotów, w ciastach.
Nie należy również popijać czereśni wodą, gdyż może to spowodować biegunkę. Ponadto nie należy jeść czereśni bezpośrednio przed posiłkiem mięsnym, ponieważ utrudnia to wchłanianie białka z mięsa.
Czy czereśnia jest kaloryczna? W 100 gramach czereśni znajduje się około 50 kalorii, więc ok. 200g możemy zjeść na diecie redukcyjnej na np. II śniadanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *