Dietetyczna Panna Cotta

Dietetyczna panna cotta z sosem malinowym oto, co proponuję jako deser na upalne dni. Zamiast tłustej śmietany lub mleka użyjemy lekkiego jogurtu i skorzystamy z owoców sezonowych.
Panna Cotta:
- 350g jogurtu greckiego
- 3 łyżki miodu
- otarta laska wanilii
-2 łyżeczki żelatyny

Sos malinowy:
- szklanka malin
-ksylitol - ok. 3 łyżki

W szklance rozpuszczamy żelatynę z 4 łyżkami zimnej wody.
W garnku rozpuszczamy miód. Gdy będzie mocno gorący dodajemy do niego żelatyny i energicznie mieszamy. Gdy żelatyna się rozpuści odstawiamy, by lekko ostygło.
Letni miód mieszamy z jogurtem.
Przygotowujemy foremki do panna cotty lub małe filiżanki. Można je lekko wysmarować olejem, by łatwiej wychodziły z formy. Przekładamy masę jogurtową do foremek i wkładamy do lodówki na około 4 godziny. Po wyjęciu można przybrać owocami i zjeść w formie, lub np. odwrócić do góry dnem na talerzu i wyciągnąć z formy i polać sosem powstałym z podgrzania malin i ksylitolu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *